HAPPY NEW YEAR BABY


Ojojoj, har haft så fullt upp att jag inte hunnit blogga. Fredagen startade med en god frukost innan jag sprang upp till tåget för att åka in till Örebro och möta upp min lilla prins. Dock missde jag det med några sekunder!!! Tågchauffören bara vinkade åt mig lite stolt där han satt.. trodde jag skulle koka av ilska då han liksom hade sett mig springa 200 meter mot tåget! Jag fick helt enkelt vänta 30 minuter på nästa tåg, alldeles varm efter att ha sprungit. Inne i Örebro gick vi på stan en stund innan vi åkte vidare till Ikea för en billig korv med bröd och sedan Willy's för att köpa schampo & balsam åt mig. Vi var hemma runt 16:30, hoppade in i duschen, fixade iordning oss och var fullt redo för bio tillsammans med David och Jossan, men först: lunch! David och Jossans hemgjorda tacopaj, nomnom! Sen bio, Sherlock Holmes. Sevärd film, galet spännande! Rekommenderas, men glöm inte se ettan först! Kom hem vid halv ett - ett och somnade bums i sängen.

Sov ganska länge i lördags. Hoppade in i duschen vid 15:00, stressad, skulle möta upp Ellen vid 17:00 för att sedan tassa vidare hem till Evelina för tjejmiddag. Väl framme bjöd kvällen på god mat, fint sällskap och massa skratt trots att jag inte riktigt var på topp, då jag helst av allt skulle vilja fira nyår tillsammans med min prins och få en alldeles för underbar nyårspuss vid tolvslaget! Men så blev det inte för han befann sig i Kumla och jag i Hallsberg, men tur som så fortsatte kvällen ännu bättre. Efter tjejmiddagen, vid 22:00 ungefär, gick vi allesammans vidare till Henrik Lage som inte bodde speciellt långt ifrån Evelina och guud vad mycket folk! Jackor och skor över hela hallen, längsta kön till toaletten och många välkända festmänniskor. Träffade Laxå-gänget från min klass, hittade även mina badmintonpolare Samir och hans flickvän, träffade bästa vännen Emil och till min förvåning hittade jag till och med min finaste simkompis Ida! Kändes som nästan alla mina vänner var samlade på ett och samma ställe för att fira in det nya året, hur bra?!?! Efter att ha kollat på alla raketer, fått massvis med kramar och använt ordet "gott nytt år" så mycket att man hunnit trötta på det, tassade jag och Ida hemåt. Nästan hemma ringde Viktor och sa att han var tillbaka i Hallsberg uppe hos David och Jossan så jag skyndade dit och fick till slut min första puss 2012♥ En bra kväll helt enkelt.


Jag och Ellen, en av många väldigt festliga bilder som togs


Jessica, Emma, Evelina och Linnea


Skål för den goda maten och det snart nyblivande året!


Lyckad tjejmiddag!

Igår, söndag, vid 17:00 var jag, Hanna, Calle och Viktor inne hos pappa och Mia i Örebro för en lunchträff. Lasagne och cheesecake smakade bra sådär dagen efter nyår. Nu idag, måndag, sitter jag här i mjukiskläder och gör verkligen ingenting. Borde ta tag i dagen med en joggingtur eller börja med plugghögen som bara ligger... men jag har ingen ork. Kanske får samla mina krafter till morgondagen istället. Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0