HAND IN HAND FOREVER, THAT'S WHEN WE WIN


Jag älskar när folk gör årssammanfattningar i sina bloggar så jag ska väl inte vara sämre än någon annan. Här har ni:

Januari:
Tog en paus från simningen vilket gjorde att jag hade all tid i världen till att spendera mer tid med mina vänner, min familj och min prins. La dessutom ner lite mer energi på skolarbeten, då jag verkligen hade tid för det.
Februari: Fyllde 18! Kändes som att livet började på riktigt även om 17 är en fin ålder. Gick på min första stand-up show (RAW Comedy Club) på Hjalmar Bergman teatern i Örebro. Köpte mig även en liten vän, en hamster, Pricken.
Mars: Gav detta bloggande ett försök, som ni märker så blev jag fast. Prinsen fyllde 19 men även min bästa Jonathan fyllde hela 18 år! Stod längst fram och sjöng med till en alldeles underbar Håkan Hellström-spelning i Örebro.
April: Skrev högskoleprovet, suck... förstod inte riktigt vad jag gav mig in på. Firade ett halvt år med prinsen, helt galet jäkla kär. Åkte iväg på studentkryssning med 92:orna trots att jag inte skulle ta studenten det året, men vad gör det? Fick uppleva ett galet festliv på en båt. Firade Ellen och följde med ut på hennes första krogrunda.
Maj: Tog årets första dopp 9 maj med syster. Följde med prinsen till Nora där han tatuerade sig, jag grät nästan åt honom då jag såg på honom hur ont det gjorde (speciellt i armvecket) Körde på med utgång fredagen den 13 då det dessutom var min namnsdag, kunde inte valt en bättre fredag! Kämpade även med de sista arbetena som skulle in innan skolavslutningen.
Juni: Fick känna mig som en prinsessa tillsammans med min fina prins på balen, även här tillsammans med 92:orna. En av de finaste kvällar i mitt liv. Fick sommarlov, kanske mitt sista ”riktiga”? Tittade på alla fina tjejer och killar när de tog studenten och önskade att jag var en av dem. Åkte till Grekland med min vän Ellen där vi välförtjänt solade, badade och festade loss efter ett tufft skolår. Åkte upp till Borlänge för att jobba en vecka på festivalen Peace and Love där jag knappt hade någonstans att sova eller någon att umgås med. Men jag åkte upp med en väldigt spontan och skön inställning, träffade mycket nytt folk och fick stå längst fram ännu en gång och sjunga med till min älskade Håkan och många andra artister. (Ni som har läst mitt blogginlägg den 5 juli vet hur spontant allt var)
Juli: Kom hem från P&L alldeles lycklig efter att ha sett artister som Håkan, Maggio, Daniel Adams-Ray, Linnros, All Time Low, Kings of Leon, Volbeat och många, många fler. Tog en tripp till Liseberg med Viktor, David och Jossan. Åkte den nyaste karusellen insane, för tokigt rolig. Drog igenom alla Harry Potter filmerna på några dagar (hade inte sett dom innan) för att sedan kunna se dödsrelikerna del 1 och 2 på bio. Mysiga kvällsdopp med grabbarna i Hällabrottet, underbara grillkvällar och fina utgångar med tjejerna.
Augusti: Åkte på en underbar sol & badresa till Turkiet med familjen. En mycket behövlig vecka tillsammans. Började mitt sista år på gymnasiet och kom tack vare ett idrottsarbete igång med simningen igen.
September: Sensommaren smög sig in och fler kvällar spenderades på uteserveringar och på krogen. Tränade som aldrig förr och kämpade verkligen för att få tillbaka min kondition.
Oktober: Firade ett helt år tillsammans med min prins, fortfarande lika kär. Följde med pappa och Mia och njöt av en helg i Göteborg med god frukost, mat och shopping. Utklädd till ängel gick jag på Jullans maskerad/halloweenparty och dansade hela natten lång!
November: Kämpade på med både simningen och plugget, insåg att filosofi och religion var min grej.
December: Simtävlade, då det var ett år sen sist, gick över förväntan! Var med och simmade i luciatåget och blev även klubbmästare. Fick en fin start på jullovet med utgång tillsammans med både gamla och nya vänner. Firade två väldigt fina julaftonsdagar och dansade in det nya året med alla (verkligen alla) mina fina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0