IDROTT & HÄLSA B, FRILUFTSDAG


Friluftsdagen började inte allt för bra då mina fötter var genomböta och kalla efter att jag bara gått till skolan i spöregn. Det spöregnade ett bra tag vilket gjorde att vi fick stanna kvar i skolan en timme extra innan bussen kunde köra oss till platsen vi skulle till. När vi väl var framme hade lärarna byggt upp ett skydd över eldplatsen och vi fick börja göra iordning vår frukost. Jag, Ellen, Jonathan och Julia kokade mjölk för att kunna dricka vår oboy. Efter frukosten gjorde vi alla upp en liten lägereld för att sedan kunna laga mat. Det tog en stund men efter lite tålamod så hade vi en väldigt fin eld. Maten, wokade grönsaker & kyckling + nudlar, blev riktigt god! När alla var mätta och belåtna kunde vi ge oss ut på vattnet för att paddla kanot. Det gick ju inte allt för bra alla gånger, hamnade i vassen minst två gånger iallafall, men jag tycker vi var duktiga!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0