SAMMANFATTNING AV P&L-VECKAN


Måndag: Köade en timme för att checka in som funkis. Träffade en Stockholmstjej (Sofia), 92:a i kön, vars pojkvän var 30 år! Köade fyra timmar för att komma in på vanliga campingen, sedan sov jag i Sofias tält.

Tisdag: Jobbade mellan 07:00-15:00 tillsammans med en tjej som hette Stina, 92:a från Umeå. Vi satt och vaktade ett öltält, väldigt segt eftersom festivalområdet inte ens hade öppnat så det var bara funkisar som gick ut och in hela tiden... Klockan 16:00 fick jag käk efter att inte ätit på 24 timmar! På kvällen följde jag med Jonathan och Oscar hem. Riktigt skönt att sova i en riktig säng!

Onsdag: Åkte in vid 11:00 för att gå omkring med Jonte och Oscar medan de jobbade mellan 12:00-20.00. På kvällen kollade vi på King of leon, grymt! Somnade senare i Jonathan och Oscars tält på funkiscampingen.

Torsdag: Gick upp 05:10 för att ta bussen hem till Jonathan. Sov sedan 06:00-13:00 hos Jonte, asskönt! Käkade frukost och åkte in vid 14.00 för att se Veronica Maggio, All Time Low, 30 seconds to Mars och Volbeat! Viktor hade köpt ett endagarspass så jag mötte upp honom innan Volbeat skulle spela. Så jäkla skönt att få pussas och kramas lite!!! Saknat honom redan efter första dagen♥ Han åkte hem vid 23:30 och jag gick tillbaks till Jontes tält och tog en powernap.

Fredag: Jobbade 02:00-09:00 tillsammans med en jättejobbig tjej, Josefine, 93:a. Inte riktigt min typ av polare. Men det var åtminstone det mest händelserikaste jobbpasset. Fyra killar drog ner en jättestor heliumballong (finns på bild längst ner av inlägget) och försökte pilla bort den, när vi kom och skällde på dem så släppte de repet som ballongen satt fast i och när blivit helt utsträckt losnade ballongen och flög upp bland molnen. Fyra polisbilar skickades på killarna men de fick inte fast dem, tyvär. Mellan 10:00-14:00 sov jag, helt slut! Fredagskvällen bjöd på Timbuktu, Bob hund, The Sounds och lite Petter.

Lördag: Jobbade mellan 08:00-15:00 tillsammans med en tjej, Linn, 91:a. Väldigt snäll och trevlig. Vi satt och vaktade camp sunshine, en camping där ledarna bodde. Väldigt chill. På kvällen tittade jag på Mando Diao, Daniel Adams-Ray, Bob Dylan, Journey och älskade HÅKAN HELLSTRÖM! Jag satt vid scenen två timmar innan Håkan började spela, men det var det väst för jag fick stå längst fram, så himlaaaaaa magiskt! Helt sjukt galet nööööjd!!

Söndag: Gick upp i tid, fortfarande helt nöjd efter gårdagen. Träffade en jättetrevlig tjej, Molly, på donken då vi båda satt och laddade mobilerna. Bussen hem gick 12:00, home sweet home! Statistiken på antal besökare detta år nådde enda upp till 50 000 pers, galet mycket! År 2010 var det 42 000 och år 2000 var det bara 500, peace!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0