JULAVSLUTNING OCH SPONTAN UTGÅNG, WE LIKE!


Gårdagen startade fin fint med sovmorgon då skolan började 9:30. Dock var jag pigg vid 08:00 så jag gjorde mig i ordning och var färdig redan vid 09:00. Dumt av mig att vara pigg och färdig en halv timme innan skolan trots att jag har sovmorgon och att det är sista skoldagen innan jullovet. Hur som så fortsatte dagen i skolan med lussebullar, pepparkakor, julmust och en frågesport som jag och Ellen var värdelösa på! Därefter bjöds det på julshow av musikesteterna, de levererar alltid bra, älskar att de dessutom sjöng Coldplay, gillas! När showen var slut hade äntligen jullovet börjat! Vi sa hejdå och önskade alla god jul innan vi alla spreds åt olika håll.

När jag kom hem skulle mamma in till Örebro/Marieberg så jag och syrran hängde med. Jag körde! Länge sen jag gjorde det faktiskt. Tror inte jag har övningskört sen vi åkte hem från Turkiet. Väl framme vid Marieberg delade vi på oss så mamma gick själv medan Hanna och jag gick tillsammans så mamma kunde handla julklappar ifred. Nu är jag färdig med alla julklappar, äntligen! Ser verkligen fram emot att dela ut mina julklappar, är så nöjd.

Jag och Ellen bestämde oss igår som hastigast att vi skulle med ut på krogen, väldigt spontant blev det. Jag hann bara komma hem från Marieberg innan jag var tvungen att hoppa in i duschen för att fräscha till mig! Vi tog 20:12 tåget in till Örebro då vi även fick för oss att vi skulle planka på toan, vilket inte gick så bra! När vi kom ut från toan och precis skulle gå av tåget haffade konduktören oss direkt och vi hade inget val, vi var tvungna att betala. På grund av henne har jag endast 12 kr kvar nu, tur att jag är färdig med julklapparna och att det snart är julafton! Klockan 21:00 drog festen igång inne på Strömpis med en förhyrd övervåning för oss själva tillsammans med massa andra sköna festmänniskor från alla möjliga håll och kanter! Jag träffade många gamla klasskompisar som jag inte träffat på väldigt länge såsom Max Tillman, Rasmus Lundgren, Adam Lind m.fl. Riktigt roligt! Vid 23:30 öppnades övervåningen för alla inne på Strömpis och dansgolvet fylldes på snabbt som sjutton. Vi dansade hela natten lång och somnade sedan hemma hos min pappa eftersom att nattbussarna inte går på onsdagar.


Jag, Ellen & Evelina!
 
Robin, Simon, Lisa & Ellen.


Nu sitter jag här hemma och bara tar det lugnt, vilket jag förmodligen kommer göra hela dagen idag. Det är ju faktiskt första jullovsdagen och om bara två dagar är det julafton. Jag längtar som ett litet barn. Jag öppnade nyss min mail för att läsa mitt stressarbete som jag fått tillbaka av min idrott & hälsa B lärare. MVG, fin start på jullovet! Synd bara att jag har en del plugg att ta tag i nu efter julafton men det klarar jag. Nu ska jag stoppa i mig lite pepparkakor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0