GALET, SKÖNT, BEHÖVLIGT, NAAAAJS!


Åhh vet knappt vart jag ska börja! Ditresan gick jättefint, vi kom på att vi kunde parkera bilen på en långtidsparkering (ligger några 100-meter från Arlanda) och sedan ta flygbussarna in till terminalen. Både billigt och enkelt. Incheckningen gick smidigt, likaså flygresan. Calles premiärflygning! Vi var framme vid hotellet/lägenheterna runt 22:00. Riktigt fint och fräscht. Under veckan har vi har badat i både poolen och havet, vi har shoppat och ätit ute, ja, haft det väldigt trevligt helt enkelt! Måste tillägga att usch vad denna vecka har slitit på håret. Vattnet i poolen har varit bräckt, saltvatten i havet och duschen på rummet har inte heller varit helt ren. Trots schampo och hårinpackningar så har hårtopparna blivit hårda, helskumt. Ska bli skönt med en ordentlig dusch sen! Men, det var en behövlig vecka, ett riktigt bra avslut av sommarlovet. Det har varit plus minus 40 grader hela veckan, man har hellst bara velat lega i vattnet. Personalen har varit jättetrevliga, så hjälpsamma. Allt har varit så enkelt; nära till havet, lättlagad mat och 20 minuters bussresan in till stan var också smidigt att förstå sig på. Vi är mycket nöjda och funderar starkt på att åka tillbaka nästa sommar! Det jobbigaste har varit killarna inne i stan. När man står där och tittar på skor eller annat så kommer de och tjatar på en att man ska köpa "I make a good price for you" Vet inte hur många gånger vi fick höra just den meningen, spelade ingen roll vilken affär man gick in i. Fördelen var ju att vi kunde pruta ner oss till väldigt bra priser om det var något vi ville ha! Vi var hemma runt 05:00 inatt, trötta som tusan. Mamma körde Arlanda - Västerås och jag körde Västerås - Hallsberg, endast lastbilar och några få personbilar ute på gatorna. Jag bad Viktor ringa mig innan han började jobba imorse så klockan 05:43 ringde mobilen, då var jag fortfarande vaken. Somnade nästan pang bom efter vi sagt hejdå. Har knappt sovit fem timmar men då är jag förmodligen trött inatt och det är ju bra för imorgon är det skola. Är föresten ganska nöjd med skolschemat, änsålänge. Nu ska jag plocka fram lite frukost och sedan packa upp resten av grejerna från resväskan, men först: bilder från resan!
 
Taggar i bilen



Jag gav mjölk till små jamande kattungar utanför vårt rum


Första doppet i havet

Stå på vattnet?



Shoppingdag (jag har solen i ögonen, ser ut att börja gråta snart)


Beställer mat på fredagskvällen





Chillidill vid havet




Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för en underbar vecka Linnea! <3 Nästa gång vet vi exakt vad vi ska ta med och inte! Mer kryddor och grönisar, färre byxor o koftor! ;)

2011-08-22 @ 21:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0