And some nights I'm scared you'll forget me


Igår kämpade vi oss igenom en fotbollsturnering på en prässäning fyllt med vatten och såpa i spöregn! Det verkligen vräckte ner i början men framåt slutet sprack det upp. Förutom såpafotbollen igår så fick jag veta att jag har mvg i idrott och hälsa A samt B, känns skönt!


Det taggade laget innan vi blev alldeles genomblöta av både regn och spel. Heja Overdogs!


Igår efter skolan, eller ska man säga "skolan", åkte jag och Ida in till Örebro. Jag köpte mig ett armband (äkta havsvattenpärlor, låter det inte fint?) som jag ska ha på studenten. Jag fick dessutom en berlock av Ida till mitt Thomas Sabo armband som förtidig studentpresent. Jag har även glömt att berätta att jag fick en berlock, också förtidig studentpresent, av pappa & Mia i lördags. Hur som helst så var det skönt att få träffa Ida och prata ikapp om allt vi missat nu efter att jag varit borta, känns som vi missat hur mycket som helst? Det har åtminstone hänt mycket under en vecka... 

Idag har skattjakten varit i full gång enda från klockan 08:00-11:30 ungefär! För er som inte vet så går skattjakten ut på att samla in/göra allt som elevrådet bestämt som vi får ut på papper klassvis. Det kan vara saker som att hämta en cementblandare, dildo, självlysande fisk, en levande ko (det var faktiskt en klass som kom med en levande ko i en hästtransport), gör en pyramid, dansa fult, hitta en hemlös och ge han/hon 50 kr osv... Fem A4 med saker vi skulle göra/samla/hitta, men jag tror det gick jäkligt bra för min klass. Hoppas på top 5! Själva vinsten med skattjakten är att, på studenten, få springa ut som etta, två, trea... från skolan och ut på skolgården. Man vill ju såklart springa ut så tidigt som möjligt, därför kämpar man som en galning på skattjakten för att få ihop alla 300 grejer!



Kommentarer
Postat av: pappa

Heja gumman då skulle ni tittat över jag är själv i veckan :(((( vad ni va fina i era lakan :)))))kram

2012-06-12 @ 17:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0