årssammanfattning av 2012

 
 

Januari: Håller fortfarande igång med simningen så gott jag kan. Tog en tur till Karlskoga med Viktor, Jossan och David för en heldag på Boda Borg. Firade 15 månader tillsammans med Viktor. Pluggade som aldrig förr, kämpade på med både projektarbetet, filosofin, religionen etc. Började träna hos Stoffe en gång i veckan på Gym&Cardio. Simtävlade i Örebro, vilket gick oväntat bra.
Februari: Bokade studentresa till Cypern med Ellen, Jullan och Anna. Jag fyllde 19. Blev bjuden på mat och bio av Ellen och Julia. Firade 16 månader med Viktor. Halkade i simhallen och skrapade i hela ryggen, ajaj.
Mars: Simtävlade i Kumla och det gick sååå bra. Har inte simmat på de tiderna på 3 år! Firade 17 månader. Spenderade en dag på Gustavsvik med Viktor, David och Jossan. Beställde hem min studentklänning. Åt årets första glass. Kämpade med mitt sociologiarbete som handlade om ”Är det en självklarhet att flickor leker med Barie och pojkar med bilar?” Fick hem studentmössan, taggataggatagga! Viktor fyllde 20 och ungefär där tog det slut. Mådde dåligt, fick inte i mig mat och gick ner i vikt. För att undvika att behöva vara ensam och ledsen spenderade jag så mycket tid jag kunde med vänner och familj.
April: Började träna lite mer. Tog en spontantripp till huvudstaden med Ida för lite shopping och annat bus. Kämpade in i det sista med projektarbetet och lämnade sedan in det den 17:de april, såååå skönt att bli av med det! Gick ut på krogen med fina Sara. Sökte kurser och program till universitetet. Lyssnade igenom Kents nya skiva hundra gånger om. Började cykla/åka inlines till Kumla innan Stoffes styrkepass… galna jag.
Maj: Simtävlade i Uppsala och slog några personliga rekord. Köpte mig en Iphone 4S på min egen namnsdag! Jag, Emma och Sanna ordnade en överraskningstripp till Parkens zoo för vårt födelsedagsbarn Ida. Lämnade in allt plugg och drog sedan på studentresa!!
Juni: Solade, badade och festade med tjejerna på Cypern. Så behövligt. Kom hem i lagom tid till studentveckan, alldeles bruna och fina. Såpafotboll, skattjakt, lastbilspyntning, balen och studenten! Har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv som jag var på studenten, åhh det var så underbart, vill bara göra om det igen och igen. Tog mig väldigt lång tid att smälta att gymnasietiden var över. Men tillslut gick det.
Juli: Firade Mia som fyllde. Åkte till Eskilstuna med mamma för att se underbaraste Kent! Åhhh en så magiskt fin kväll det blev. Allt var så bra; låtvalen, publiken, bandet, vädret, kvällen, natten, stämningen, allt! Tack Jocke för att du kastade ditt plektrum till just mig, lycklig.
Augusti: Blev antagen till kriminologikursen vid Örebro Universitet. Åkte till Skarasommarland tillsammans med Ida, hennes pojkvän och några kompisar till dem. Sålde moppen och blev några tusenlappar rikare. Umgicks Emil en hel del. Åkte på Larsmäss, en marknad i Nora, och blev väldigt förtjust i att börja tillverka mina egna berlocker. Spenderade en kväll i Askersund för en grillkväll med Ellen, Julia och Jonathan. Åkte till Turkiet med mamma och Hanna. Solade, badade, shoppade, åt ute och blev bruna.
September: Var på Stoffes invigning av Forma gym&cardio här i Hallsberg. Firade Magnus Kling som fyllde 50. Blev mer och mer kär. Började träna vissa pass i Örebro med ÖSA. Simtävlade. Började på universitetet. Tränade både med Nautilus, ÖSA och på Forma hos Stoffe. Hårt.
Oktober: Hade en ovanlig utgång med Sara som innehöll många drinkar, en hel del teckenspråk, tappat bankkort, Tarzan och Jane, skratt och dans. Ändrade relationsstatus och fick därmed ett offentligt förhållande med fina Emil. Möblerade om rummet. Träffade min saknade vän Anna, som numera inte ens befinner sig i Sverige förens om några månader (?).
November: Träffade Julia, Ellen och Jonathan hemma hos mig. Simtävlade i Uppsala och simmade på väldigt bra tider! Gick på bio med Emil som fyllde 20. Kände att kriminologi inte var något för mig, så jag hoppade av. Firade en månad med E. Tränar fortfarande som en tok. Såg Twilight – Breaking Dawn del 2!!
December: Två månader med E. Såg det absolut sista Gossip Girl avsnittet (buhuuu) Smög in på Alléskolan och tittade på esteternas luciaframträdande och julshow. Var på arbetsintervjuer. Firade två fina julaftnar och både fick och gav bort många bra klappar. Skålade in det nya året tillsammans med E, bra avslut och start!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0