IT'S OKAY, NOT TO BE OKAY!


Ni vet vad jag talar om när jag talar om lycka. När man känner sig nöjd över det man har och det man gör. När livet verkligen går åt rätt håll och man känner någon typ av balans i livet. Ni vet hur det känns att vakna upp en morgon alldeles utvilad och redo att ta tag i dagen och göra den till en så bra dag som möjligt. Det är så mycket man vill hinna med men innest inne vet man att man hinner inte med allt under en dag. Men vad gör det? Imorgon kommer en ny dag. Ni vet vad jag talar om när man känner sig så lycklig och glad att man nästan kan göra vad som helst, när som helst! Man är så glad att detta händer just en själv. När vännerna ställer upp för dig och ni har kul tillsammans. Ni skrattar åt saker som egentligen inte ens är roligt, men en liten ynka detalj kan bli jätterolig och ni skrattar så ni får ont i magen, det har vi ju alla varit med om någon gång. Ni vet då! Precis då som livet verkligen vill oss väl, det är då man önskar att det varade förevigt.

För ni vet också vad jag pratar om när jag säger att livet går åt helt fel håll. Jag menar verkligen HELT fel håll. Man känner en stor besvikelse och svacka i livet. Ni vet hur man känner sig när man verkligen inte vill gå upp ur sängen och pallra sig iväg till skolan, när man verkligen inte orkar ta tag i dagen. Vänner som man alltid trott ställer upp för än men som visar sig vara helt tvärtom. Vänner som man faktiskt tycker om att umgås med. Ett snedsteg och du är körd, även fast du bara vill alla väl. Det pratas bakom ryggen på dig och du känner hur ledsen du blir inombords. Du tycker det känns som alla är arga och sura på dig men du kan inte komma på vad du gjort för fel.

Det är tur att man inte bara har en vän, utan flera. Det finns många som bryr sig om dig även om det inte alltid känns så ibland! Vad skulle vi göra utan våra vänner? Vår familj? Livet skulle bli tusen gånger jobbigare än vad det redan är och det vet vi.






"Du är det finaste jag vet när allt annat är falskt och fel" - Håkan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0