GRÄSET ÄR INTE ALLTID GRÖNT...


...den frågan valde jag att filosofera kring idag på filosofiprovet. Jag vet inte riktigt hur det känns egentligen, gick det bra eller gick det dåligt? Jättesvårt att veta. Jag är ju (förmodligen) godkänd men det är svårt att veta hur det går med tanke på att det är vårat första filosofiprov och ämnet är ganska speciellt, det är ju inte precis som matte. Det har dessutom varit klurigt att plugga till filosofin, jag har känt så att ena stunden känns det som jag pluggat så mycket att jag inte vet vad jag ska plugga på längre och andra stunden känns det som jag inte kan ett skit. Men jag är skapligt nöjd med min insats, blev lite rörigt alltihopa bara. Får hoppas på det bästa. Nu ska jag snart träna, äntligen! Måste dock ta det lite lugnt, vill inte åka på sjukdomen igen (ännu mer än vad det redan är)


bilden är från Skagern, en camping utanför Laxå/Finnerödja.

-
Är gräset grönt? Hur kan vi vara så säkra på det? Finns det ens något gräs? Varför tar vi allt för givet? Hur vet vi att gräset är grönt imorgon när vi vaknar? Va?! Va?! Va?!?!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0